Hindistan'ın Assam eyaletinde son üç ayda ensefalit (Japon beyin iltihabı) salgınında 57 kişinin hayatını kaybettiği bildirildi.
Yerel basındaki haberlere göre, Assam Ulusal Sağlık Misyonundan yapılan açıklamada, 8 Temmuz itibarıyla eyaletin 33 bölgesinden 26'sında etkili salgında yaşamını yitirenlerin sayısı 57'ye yükseldi.
Açıklamada, toplamda 234 pozitif Japon ensefalit vakası rapor edilirken, son 2 haftaya göre eyaletteki vaka sayısında azaltma görüldüğü kaydedildi.
Culex türü sivrisineklerin taşıdığı Japon ensefaliti virüsünün, bulaştığı kişilerin yüzde 1'inde hastalık gelişiyor. Hastalığın ileriki seyirlerinde ani başlangıçlı baş ağrısı, yüksek ateş, oryantasyon bozukluğu, koma, titreme ve kasılma gibi belirtiler ile beyin iltihabı (ensefalit) oluşabiliyor.
Eyalette, geçen yıl 509 Japon ensefaliti vakası görülmüş, 94 kişi hastalık nedeniyle yaşamını yitirmişti.
Ensefalitin bir başka türü haziranda Bihar eyaletinde 152 çocuğun ölümüne yol açmıştı.
Hindistan'da beyin iltihabı salgını: 57 ölü
Hindistan'ın Assam eyaletinde son üç ayda ensefalit (Japon beyin iltihabı) salgınında 57 kişinin hayatını kaybettiği bildirildi.
Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!
BUNLARA DA BAKABİLİRSİNİZ
- TMT Mücahitler Derneği: Kısmi tanınma değil, tam tanınma istiyoruz
- ABD'de 3,7 milyar dolarlık sağlık dolandırıcılığı suçlamasıyla aranan isim Türkiye'de yakalandı
- Recep Tayyip Erdoğan: AB ile işbirliğimizi karşılıklı fayda ve saygı temelinde ilerletme iradesine sahibiz
- Cumhuriyet Meclisi heyeti, İslam İşbirliği Teşkilatı Parlamento Birliği Konferansı için Bakü’de
- Tarımsal ürünlerin AB pazarlarındaki potansiyeli değerlendirildi: Yeşil Hat Tüzüğü'ne dikkat çekildi
-
0SEVDİM
-
0ALKIŞ
-
0KOMİK
-
0İNANILMAZ
-
0ÜZGÜN
-
0KIZGIN
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.